Kom til gratis foredrag og hør Josephine fortælle og vise billeder fra hendes 3 ophold på sundheds og fødeklinikken i Gambia og de spændende oplevelser der er fulgt med.

Josephine er i dag sygeplejerskestuderende og medlem af bestyrelsen for SVF , samt formand for sundhedsgruppen, så selvom livet står på skolearbejde og ikke rejser til Gambia, er Sambuyan stadig en stor del af hendes hverdag. Klinikken drives af SVF Skagen og der behandles for alt fra mavepine, grimme sår, små skrammer, malaria til fødsler. Klinikken er udstyret med sin egen fødestue med et tilhørende ”family- planning” program. Josephine har været i Gambia 3 gange som frivillig, hvor hun har deltaget og indgået i det daglige team på klinikken.

SVF-Skagenskolen er en forening som ved hjælp af frivillige kræfter og sponsorer forsøger at bidrage positivt til udviklingen i Gambia. Foreningen har bl.a. stået bag opførelsen af Skagen Nursery School og Sambuyan Skagen Lower Basic School. Begge skoler er beliggende i landsbyen Sambuyan, i den sydvestlige del af Gambia

I 2013/2014 opførtes Sundhedsklinikken med fødeafdeling samt bolig til sundheds- personalet.
Læs mere på hjemmesiden: http://www.svf-skagenskolen.dk/

H. C. Skovsende er formand for foreningen og har lige været to måneder i Gambia og han vil efter foredraget med Josephine fortælle om projektet og sidste nyt fra Gam- bia, samt om det at have et sponsorbarn , som koster 500 kr. om året og hvad penge- ne går til

Efter foredraget er der kaffe og socialt samvær, hvor der er mulighed for at stille spørgsmål, samt få yderligere information om SVF Skagenskolen

Arrangementet foregår tirsdag d. 24.4 –2018 kl. 19:00 i

Foreningshuset ”DET GAMLE RÅDHUS”
Torvet 5,
9400 Nørresundby

Der er gratis adgang og alle er velkomne!

Kaffe og brød koster 20 kr.

Arrangør: Foreningen Ædru Livsstil/D.A.F. Nordjylland

Download invitationen her!